اضافه کردن نقشه سایت در گوگل وب مستر تولز

 علاوه بر آن، می توانید از اطلاعات و آمارهایی که توسط این برنامه در اختیار شما قرار می گیرد نیز به شکل موثری استفاده نمایید. در این مقاله به آموزش ثبت سایت نقشه در گوگل وبمستر تولز می پردازیم. در صورت تمایل تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نقشه سایت چیست؟
نقشه سایت در واقع فایلی در سایت شما است، صفحات مهمی که گوگل باید از آنها اطلاع داشته باشد را به این موتور جستجو نشان می دهد. زمانی که sitemap خود را معرفی می کنید، گوگل راحت تر و سریع تر می تواند صفحات وب سایت شما را پیدا کند. در نتیجه سرعت ایندکس شدن محتواهای وبسایت افزایش می یابد.
در نظر داشته باشید که هر چه نقشه سایت کوچک تر باشد، سرعت ایندکس شدن صفحات وبسایت بیشتر خواهد بود. اما این بدین معنا نیست که بخشی از محتوای وب سایت خود را به دلیل کوتاه تر کردن آن در سایت مپ خود قرار ندهید. تمامی صفحات وبسایت شما که می خواهید در دید گوگل قرار بگیرند را باید طی یک فایل مشخص به گوگل نشان دهید. ثبت نقشه در گوگل وبمستر تولز نیز بهترین گزینه برای این کار می باشد.

قالب های نقشه سایت
گوگل از چندین قالب نقشه سایت پشتیبانی می کند. انتظار دارد که پروتکل نقشه سایت اسناندارد در همه قالب ها رعایت شده باشد. در حال حاضر گوگل از ویژگی Priority استفاده نمی کند. گوگل تمام قالب های یک نقشه سایت را به ۵۰ مگابایت (فایل فشرده نشده) و ۵۰۰۰۰ URL محدود می نماید.
اگر فایل بزرگتری یا URL بیشتری دارید، باید از چند نقشه سایت استفاده کنید. می توانید به صورت اختیاری یک فایل فهرست نقشه سایت ایجاد نمایید (فایلی که به لیستی از نقشه های سایت اشاره دارد) و فقط این فایل واحد را به گوگل ارسال کنید. از قالب های نقشه سایت عبارتند از:


۱- XML: کوتاه شده ی عبارت Extensible Markup Language به معنای زبان نشانه گذاری قابل توسعه می باشد. برای نشان دادن پیکربندی وبسایت به خزنده های موتورهای جستجو ایجاد شده است.

۲- RSS، Media RSS و Atom 1.0: تشکیل ارتباطات بسیار ساده (Really Simple Syndication) فایلی با فرمت XML برای وبلاگ ها و سایت های خبری می باشد. فایل RSS به طور خودکار بروزرسانی می شود. شما به عنوان دارنده چنین سایتی می توانید URL فید را به عنوان نقشه سایت ارسال نمایید. از فرمت mRSS که مخفف Media RSS است نیز می توانید برای نشان دادن جزئیات درباره محتوای ویدیوئی خود استفاده کنید.

۳- Text: اگر وبسایت شما شامل URL های صفحات وب باشد، می توانید یک فایل متنی که URL های سایت را دربرمی گیرد را در گوگل سرچ کنسول ثبت نمایید.

۴- Google Sites: اگر شما از Google Sites برای ایجاد و ثبت وبسایت خود استفاده کرده اید، باید بدانید که نقش سایت شما به صورت خودکار ایجاد شده است. شما نمی توانید این sitemap را تغییر دهید. اما می توانید آن را به گوگل معرفی نمایید.

مزایای اضافه کردن نقشه سایت در گوگل وبمستر
با اضافه کردن نقشه سایت می توان تعداد URL های ایندکس شده و ایندکس نشده توسط گوگل را مشاهده نمود. همچنین می توان چندین نقشه سایت برای محتویات گوناگون وبسایت مانند فایل های صوتی و تصویری، متون و … ایجاد کرد. کمک به گوگل جهت شناختن هر چه سریع تر صفحات وبسایت یکی دیگر از مزایای ثبت نقشه سایت می باشد.

مشاهده نقشه سایت در گوگل وب مستر تولز
برای مشاهده نقشه سایت در گوگل وبمستر تولز ابتدا توسط حساب کاربری خود وارد گوگل وبمستر شوید. در صفحه اصلی از منوی Crawl زیر منوی Sitemaps را انتخاب کنید. یک صفحه به صورت زیر نمایش داده می شود.


حال می توانید از لیست نقشه هایی که تاکنون اضافه کرده اید، فایل مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

تست نقشه سایت در گوگل وب مستر تولز
برای اینکه مطمئن شوید فایل شما به درستی کار می کند، قبل از اضافه کردن ابتدا باید آن را تست نمایید تا هیچگونه خطایی نداشته باشد. در غیر اینصورت شما نمی توانید نتیجه مطلوب را کسب نمایید. جهت تست مراحل زیر را انجام دهید:

۱- ابتدا وارد صفحه Sitemap در گوگل وبمستر شوید که در قسمت قبل توضیح داده شد.
۲- روی گزینه Add/Test Sitemap که در گوشه بالای صفحه وجود دارد، کلیک نمایید.
۳- در پنجره نمایش داده شده مسیرفابل خود را وارد نموده، سپس دکمه Test Sitemap را کلیک کنید.
۴- بعد از اینکه تست تکمیل شد، روی لینک باز کردن نتایج تست بزنید.
۵- در این صفحه در صورتی که نقشه سایت شما هر مشکلی داشته باشد، نمایش داده می شود. در صورتی که مشکلی نداشته باشد می توانید روی دکمه Resubmit کلیک نمایید.

اضافه کردن نقشه سایت در گوگل وب مستر تولز
ثبت نقشه سایت در واقع معرفی آدرس دقیق تمامی صفحات وبسایت به گوگل است. از آنجایی که شما نمی توانید به صورت مستقیم فایل sitemap خود را در گوگل آپلود نمایید، باید از روش های پیشنهادی موجود استفاده کنید. ثبت نقشه سایت در گوگل وبمستر تولز یکی از آن روش ها می باشد. برای اضافه کردن نقشه سایت در گوگل وبمستر تولز باید اقدامات زیر را انجام دهید.

قبل از شروع باید برای دامنه مورد نظر به عنوان صاحب دامنه ثبت نام کرده باشید تا بتوانید از گزارش های مربوط به نقشه سایت استفاده کنید. اگر این سطح از دسترسی در اختیار شما قرار نگرفته، بهتر است از طریق فایل robots.txt وبسایت خود، برای ثبت نقشه سایت اقدام نمایید.

۱- ابتدا همانطور که در قسمت قبل گفته شد، وارد صفحه Sitemap شوید.
۲- گزینه Add/Test Sitemap را انتخاب نمایید.
۳- آدرس یا URL فایل خود را در پنجره ای که ظاهر شده، وارد کنید.
۴- بر روی گزینه Submit کلیک نمایید.
۵- صفحه مرورگر خود را Refresh نموده تا فایلی که اضافه کرده اید را مشاهده کنید.
۶- در لیست نقشه سایت ها، روی فایلی که اخیرا ایجاد نموده اید، کلیک کرده تا بتوانید جزئیات بیشتری از آن را بدست آورید.

هنگامی که نقشه سایت خود را در گوگل وبمستر تولز ارسال کردید، ممکن است مقداری زمان احتیاج باشد تا گوگل آن را بررسی نماید. پس از بررسی نقشه سایت شما، گوگل ممکن است همه صفحات را ایندکس نکند. زیرا گوگل برای ایندکس کردن صفحات از الگوریتم های پیچیده ای استفاده می کند. در برخی موارد ممکن است به دلیل تنظیمات اشتباه در فایل Robots.txt از ایندکس شدن صفحات جلوگیری شود.

حذف نقشه سایت در گوگل وب مستر تولز
گاهی ممکن است در ارسال فایل sitemap_index.xml اشتباه کرده یا تصمیم داشته باشید نقشه سایت را حذف کنید. در این صورت می توانید آن را به راحتی حذف کرده و دوباره ارسال کنید. به نظر نمی رسد انجام این کار به سئو سایت شما آسیب برساند.
با حذف sitemap اطلاعات مربوط به آن از گزارش سرچ کنسول آن پاک می شود. اما باعث نمی شود که گوگل آن را فراموش کند. اگر قصد دارید گوگل را مجبور کنید تا دست از بررسی لیست URL های قرار گرفته در فایل نقشه سایت شما بردارد، باید از طریق robots.txt اقدام نمایید. به منظور حذف sitemap مراحل زیر را انجام دهید.

۱- وارد سرچ کنسول شوید.
۲- در نوار کناری در بخش search property وبسایت خود را انتخاب کنید.
۳- روی گزینه Sitemaps از گزینه های موجود در منو سمت چپ کلیک نمایید.
۴- در بخش Submitted sitemaps روی نقشه سایتی که می ‌خواهید حذف کنید، بزنید.
۵- روی ۳ نقطه عمودی در سمت راست بالای صفحه کلیک کرده و سپس Remove Sitemap را انتخاب کنید. در صورت نیاز، می توانید نقشه سایت را دوباره در اینجا اضافه نمایید.
۶- در نهایت نیز وارد robots.txt خود شده و دسترسی گوگل به فایل مورد نظر را محدود کرده یا آن را به طور کلی پاک کنید.

[ بازدید : 12 ]

[ چهارشنبه 25 خرداد 1401 ] 14:28 ] [ admin ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]