راهبردهای گفتار درمانی

 و از تمرینات تکراری برای ایجاد مهارت های زبانی استفاده کند.

بیان درمانی: تمرینات بیان یا تولید صدا شامل این می شود که مدل درمانگر صداها و هجاها را در کلمات و جملات برای کودک، اغلب در حین فعالیت های بازی، تصحیح کند. سطح بازی متناسب با سن و مرتبط با نیازهای خاص کودک است. درمانگر به کودک نشان می دهد که چگونه صداهای خاصی را تولید کند و ممکن است نحوه حرکت زبان را برای ایجاد صداهای خاص نشان دهد.

درمان دهانی حرکتی، تغذیه و بلع: درمانگر ممکن است از انواع تمرینات دهانی از جمله ماساژ صورت و تمرینات مختلف زبان، لب و فک – برای تقویت عضلات دهان برای خوردن، نوشیدن و بلع استفاده کند. درمانگر همچنین ممکن است بافت ها و دماهای مختلف غذا را برای افزایش آگاهی دهانی کودک در هنگام غذا خوردن و بلع معرفی کند.


چرا برخی از کودکان به گفتار درمانی نیاز دارند؟

کودکان ممکن است به دلایل زیادی نیاز به گفتار درمانی داشته باشند، از جمله:

اختلالات شنوایی

شکاف لب یا شکاف کام

اوتیسم

مشکلات برنامه ریزی حرکتی

تأخیرهای رشدی شناختی (فکری) یا دیگر

عضلات ضعیف دهان

گرفتگی صدا مزمن

مشکلات مفصلی

اختلالات روانی

مشکلات تنفسی (اختلالات تنفسی)

اختلالات تغذیه و بلع

آسیب تروماتیک مغز

درمان باید در اسرع وقت شروع شود. کودکانی که درمان را زود (قبل از 5 سالگی) شروع می کنند، نسبت به کسانی که دیرتر شروع می کنند، نتایج بهتری دارند. این بدان معنا نیست که بچه های بزرگتر در درمان خوب عمل نمی کنند. با این حال، پیشرفت آنها ممکن است کندتر باشد‌. زیرا آنها الگوهایی را یاد گرفته اند که باید تغییر کنند.


چگونه یک گفتار درمانگر کودک پیدا کنم؟

برای پیدا کردن یک متخصص، از پزشک یا معلم فرزندتان بخواهید که یک ارجاع دهد، جستجوهای محلی به صورت آنلاین یا در وب سایت ها نیز کمک کننده خواهد بود. اگر نیاز به گفتاردرمانی در شرق تهران و یا گفتار درمانی در تهرانپارس دارید می توانید به مرکز توان بخشی امید شرق مراجعه فرمایید.


[ بازدید : 3 ]

[ چهارشنبه 3 اسفند 1401 ] 16:54 ] [ admin ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]