فرآیند اسمز یا اسمز معکوس

 پديده‌اي است كه به طور طبيعي در فرآيندهاي بيولوژيكي متفاوت رخ مي‌دهد. ديواره‌هاي سلول، ساير سلول های مغذي را از خود عبور مي‌دهد و ساير مواد را از خود دفع مي‌كند. در اين حالت، ديواره‌هاي سلول به عنوان يك غشاي نيمه تراوا در نظر گرفته مي‌شود. عبور آب از غشاي نيمه تراوا كه به عنوان حلال 

[ بازدید : 6 ]


ادامه مطلب

[ چهارشنبه 18 اسفند 1400 ] 17:33 ] [ admin ]

[ ]

ویژگی‌های پدر و مادرهای موفق چیست

ویژگی‌های پدر و مادرهای موفق ، همه پدر و مادرها می‌خواهند به فرزندانشان کمک کنند تا رشد خوبی داشته باشند، شاد باشند و انسان‌های لایقی بار بیایند. در بیشتر موارد والدین باید یاد بگیرند در مسیری که در پیش دارند چه راهکارهایی جواب می‌دهد، اما اغلب در این مسیر پرپیچ و خم، اشتباهاتی هم وجود دارد که باعث خستگی و نگرانی آنها می‌شود.

[ بازدید : 5 ]


ادامه مطلب

[ چهارشنبه 18 اسفند 1400 ] 17:23 ] [ admin ]

[ ]

بهترین دندانپزشک در پاسداران

 با تکیه بر دانش و مهارت خود خدمات متنوعی را به بیماران ارائه می دهد. حتما تا به حال به دندانپزشکی مراجعه کرده اید. در این مکان می توانید از سلامت دهان و دندان های خود مطمئن شوید و مشکلات مربوط به آنها را برطرف نمایید. دندانپزشک می تواند مشکلات دهان، دندان و لثه را تشخیص دهد. 

[ بازدید : 4 ]


ادامه مطلب

[ چهارشنبه 18 اسفند 1400 ] 17:13 ] [ admin ]

[ ]

شخصیت شناسی نامزد

اگر شما هم دوست دارید با توجه به عطرهایی که بیشتر مورد پسندتان است بعضی از ویژگی‌های شخصیتی‌تان را بشناسید با ما همراه شوید. ببینید شما در کدام دسته قرار می‌گیرید و کدام عطر و بو را بیشتر می‌پسندید. این روزها با گرم شدن هوا بازار خرید و انتخاب عطرهای مختلف گرم‌تر می‌شود.

[ بازدید : 5 ]


ادامه مطلب

[ چهارشنبه 18 اسفند 1400 ] 17:10 ] [ admin ]

[ ]

تعمیرگاه چانگان

 مکانی است که کلیه خدمات فنی و مهندسی، تعمیری و نظارتی موردنیاز برای خودروی چانگان را انجام می دهد. در حال حاضر تعداد زیادی از خودروهای چینی در کشور وجود دارند. یکی از انواع خودروهای چینی، چانگان است. این شاسی بلند علاقمندان زیادی دارد. 

[ بازدید : 5 ]


ادامه مطلب

[ چهارشنبه 18 اسفند 1400 ] 17:06 ] [ admin ]

[ ]

موارد مصرف گایافنزین

باید بدانید یکی از پر مصرف ترین داروها در هنگام سرماخوردگی شربت گایافنزین می باشد و دلیل استفاده زیاد از این دارو خاصیت خلط آوری آن است. همچنین این شربت در هنگام سرماخوردگی نفس کشیدن را برای شما آسان تر می کند و علائم سرماخوردگی از جمله سرفه را بسیار کم می کند.

[ بازدید : 3 ]


ادامه مطلب

[ چهارشنبه 18 اسفند 1400 ] 16:54 ] [ admin ]

[ ]

درمان سرگیجه یا مانور درمانی

درمان سرگیجه یا مانور درمانی یکی از روشهای درمان سرگیجه های وضعیتی میباشد و برای هرکدام از مجاری نیمدایره یک مانور درمانی وجود دارد . مانور Epley یک نوع ورزش است که برای درمان یک نوع سرگیجه به نام سرگیجه وضعیتی خوش خیم  ( سرگیجه ای است که با تغییر وضعیت فرد شکل میگیرد ) انجام می شود.

[ بازدید : 19 ]


ادامه مطلب

[ چهارشنبه 18 اسفند 1400 ] 16:44 ] [ admin ]

[ ]

ریفلاکس معده به مری را چگونه برطرف کنیم؟

بیماری ریفلاکس معده به مری بسیار شایع است و در بسیاری جوامع حدوداً از هر 5 نفر یک نفر به آن مبتلا است. درد و سوزشی که گه‌گاه از قفسه سینه‌ به سمت گلو و دهان احساس شود همراه با سوزش سر دل، برگشت محتویات معده به گلو و دهان و مشکل در بلع، و گاهی سرفه، علائم بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD) هستند.

[ بازدید : 9 ]


ادامه مطلب

[ چهارشنبه 18 اسفند 1400 ] 16:37 ] [ admin ]

[ ]

فروش دمنوش زرشک

نکات مهمی که قبل از خرید دمنوش زرشک باید به آنها توجه کنید.
۱- دمنوش زرشک اصل چیست؟برای اینکه دمنوش زرشک خوش طعم و خوش رنگی داشته باشید، حتما بعد از دم کردن دمنوش، زرشک را داخل توری یا پارچه نخی بریزید. سپس خوب فشار دهید تا عصاره زرشک گرفته شود. 

[ بازدید : 12 ]


ادامه مطلب

[ چهارشنبه 18 اسفند 1400 ] 16:24 ] [ admin ]

[ ]

روش های ترک سیگار

اگر هم اکنون تصمیم به ترک سیگار گرفته و همین ۵ دقیقه پیش آخرین سیگارتان را کشیده اید، چند ساعت و چند روز بعدی سخت ترین تجربه برای شما در مسیر تبدیل شدن به یک سیگاری سابق است. شما باید از راهبردهای عملی استفاده کنید تا 

[ بازدید : 6 ]


ادامه مطلب

[ چهارشنبه 18 اسفند 1400 ] 16:22 ] [ admin ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]