روغن و چربی ها را حذف کنید

 جهت سرخ کردن انواع گوشت، سبزیجات و حتی تفت افراد روغن بسیار زیادی را به کار می برند. این سوال برای شما پیش آمده که آیا روغن را حذف کردو ماده ی جایگزین دیگری را استفاده کنید؟ چه مقدار از طعام خود را آب پز و یا بخارپز می کنید؟



تا کنون به میزان مصرف روغن برای پخت غذا توجه کرده اید؟ یک بطری حاوی روغن را در چه مدت زمانی مصرف می کنید؟ به میزان مصرف روغن درهر وعده غذایی توجه می کنید؟ جهت سرخ کردن انواع گوشت، سبزیجات و حتی تفت افراد روغن بسیار زیادی را به کار می برند. این سوال برای شما پیش آمده که آیا روغن را حذف کردو ماده ی جایگزین دیگری را استفاده کنید؟ چه مقدار از طعام خود را آب پز و یا بخارپز می کنید؟

به جز روغن‌ها و چربی‌هایی از طریق مصرف محصولات گوشتی (بویژه گوشت قرمز) و لبنی دریافت می‌کنید روغن‌ پنهان در اماده سازی سایر منابع غذایی نیز میتواند سبب افزایش مصرف چربی روزانه ‌شوند. اینکه شما چه میزان از چربی کل و چربی اشباع را می‌توانید مصرف کنید، بستگی به کل میزان کالری مصرفی روزانه شما دارد. سعی کنید به ندرت از چربی‌ها و روغن‌ها استفاده کنید و غذاهایی را بیشتر مصرف نمایید که دارای مقادیر اندکی از کلسترول و چربی‌اشباع(مثل روغن نباتی جامد) هستند.

در هر حال روغن کمی استفاده کنید و سعی کنید بیشترروغن استفاده شده از روغن‌های غیراشباع(مثل روغن نباتی مایع) باشد. برچسب موجود بر روی روغن‌ها و کره‌های گیاهی را ببینید و انواع مایع روغن‌های گیاهی که حاوی کمتر از ۲ گرم چربی اشباع در هر قاشق غذاخوری می‌باشند را انتخاب کنید (کانولا، زیتون، ذرت، سویا، آفتاب‌گردان وکنجد).

روغن و چربی ها را حذف کنید

بجای کره‌حیوانی از کره‌گیاهی استفاده کنید و ترجیحا از آن دسته از کره‌های گیاهی استفاده کنید که حاوی استانول‌ها و استرول‌های گیاهی باشند.

امروزه با توجه به پیشرفت در عرصه ی صنایع غذایی دنیا، انواع سس های مایونز را به صورت کم کالری تهیه و توزیع می شود.



اگر به سلامت خود و خانواده خود اهمیت می دهید و زندگی سالم را می پسندید، از شیوه آشپزی همراه با مصرف کمتر روغن مانند آب پزکردن، کباب کردن، پختن در فر داخل کیسه های مخصوص اب پز کردن و یا بریان نمودن استفاده کنید.

چربی غذا:

برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی‌عروقی باید بیش‌ترین توجه را به درصد چربی، چربی اشباع معطوف نمایید. بطور کلی چربی اشباع‌شده ۵ % یا کمتر، پایین محسوب می‌شود و چربی اشباع شده ۲۰ % یا بیشتر، بالا در نظر گرفته می‌شود. باید بیشتر از غذاهایی که دارای چربی‌اشباع ‌شده کمتری هستند استفاده نمایید.

چربی دیگری که شما باید میزان مصرف آنرا محدود نمایید، چربی ترانس است که به هنگام جامد کردن (هیدروژنه نمودن) روغن‌های نباتی در جریان روند فرآوری ایجاد می‌گردد. مشابه چربی‌های اشباع شده و کلسترول، چربی ترانس نیز موجب افزایش سطح کلسترول LDL درخون می‌شود

بر روی بسته بندی محصولات غذایی توجه کنید! جدولی از اطلاعات غذایی، بر روی آن ها وجود دارد که اطلاعات زیادی در مورد درصد چربی، چربی اشباع و.. به شما گزارش می دهد.
منبع : ایران عسل

[ بازدید : 16 ]

[ شنبه 20 فروردين 1401 ] 14:48 ] [ admin ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]